‌۱۷ نفر به اتهام ارتکاب جرایم خشن در پارس‌آباد مغان دستگیر شدند
‌۱۷ نفر به اتهام ارتکاب جرایم خشن در پارس‌آباد مغان دستگیر شدند
دادستان پارس‌آباد مغان از بازداشت ۱۷ نفر به اتهام ارتکاب جرایم خشن از جمله قتل ، تهدید با چاقو ، قدرت‌نمایی با چاقو شرب خمر به نحو علنی ، اخلال در نظم و آسایش عمومی و نزاع دسته‌جمعی طی کمتر از ۲ هفته در این شهرستان خبر داد.

به گزارش آسیب نگار به نقل از ایرنا، فیروز فرهانی روز پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با تاکید بر اینکه با اراذل و اوباش برخورد جدی خواهد شد ، اظهار کرد: این اشخاص از ارفاقات قانونی محروم خواهند شد.

وی افزود: هیچ اغماض و مماشاتی در برخورد با اراذل و اوباش ، مخلین نظم و آسایش عمومی و مرتکبین جرایم خشن صورت نپذیرفته و نخواهد پذیرفت، چرا که پرداخت به امنیت شهروندان و برخورد سریع ، دقیق و قاطعانه با برهم زنندگان امنیت از وظایف و اولویت‌های اصلی دادستانی است.

وی ادامه داد: در هیچ نظام حقوقی و جامعه‌ای جرایم خشن قابل تحمل نیست، به همین دلیل پیشگیری کیفری در مقابله با مرتکبین این دسته از جرایم جزو اولویت‌های دستگاه قضایی است و دستور ویژه برای دستگیری متهمان مذکور به ضابطان عام داده شده که البته در بیشتر موارد یاد شده جرایم ارتکابی مشهود بوده و بر اساس اختیارات قانونی ضابطان عام راسا و در محدوده قانون اقدام می‌کنند.

دادستان عمومی و انقلاب پارس‌آباد گفت: دادستانی قدردان زحمات طاقت‌فرسای شخص فرماندهی فراجای شهرستان و پرسنل تحت امر بوده و قاطعانه از اقدامات ضابطان در تامین امنیت مردم حمایت می‌کند.

‌۱۷ نفر به اتهام ارتکاب جرایم خشن در پارس‌آباد مغان دستگیر شدند

برخورد با جرایم خشن باید عبرت‌آموز و بازدارنده باشد

فرهانی اضافه کرد: برخورد دادسرا با جرایم خشن مانند قدرت‌نمایی با قمه ، تهدید با قمه ، نزاع دسته‌جمعی ، شرب خمر به نحو علنی و متعاقب آن اخلال در نظم و آسایش عمومی باید عبرت‌آموز و بازدارنده باشد و باید در نظر داشت در برخی موارد قانونی و با حصول شرایط و ارکان لازمه ، قانون استفاده کنندگان از سلاح را محارب و مفسد فی‌الارض شناخته و مجازات سلب حیات را پیش‌بینی کرده است.

دادستان پارس‌آباد با بیان این‌که به‌دلیل حساسیت موضوع برای تحقیقات مقدماتی چنین جرایمی شعبات ویژه در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان تعیین شده ، ادامه داد: قضات مقتدر دادسرا و اختصاصا قضات شعبات تعیین شده زیر نظر دادستانی قاطعانه اقدام می‌کنند.

فرهانی تصریح کرد: بر حسب هماهنگی‌های صورت گرفته با ریاست دادگستری در کیفرخواست‌های صادرشده نسبت به جرایم مورد اشاره ، مجازات تکمیلی از دادگاه‌های کیفری درخواست می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های دادستانی مستمر و غیرقابل اغماض است ،خاطر نشان کرد: ورود نهادهای فرهنگی ، اجتماعی ، دستگاه‌های اجرایی مرتبط و پای کار بودن آنان و تعامل سازنده برای کاهش چنین جرایم در کاهش آسیب‌های اجتماعی ضروری و این امر از مطالبه جدی دادستانی است.

پارس‌آباد مغان در شمال اردبیل و در جوار جمهوری آذربایجان قرار دارد.

  • منبع خبر : ایرنا