درآمد ۷۷ میلیارد ریالی مددجویان شاغل در زندان‌های هرمزگان
درآمد ۷۷ میلیارد ریالی مددجویان شاغل در زندان‌های هرمزگان
مدیرکل زندان‌های هرمزگان گفت: مبلغ ۷۷ میلیارد ریال حقوق و دستمزد از ابتدای سالجاری تاکنون به ۳۷۲ مددجوی اشتغال مولد در زندان‌های این استان پرداخت شد.

به گزارش آسیب نگار به نقل از ایرنا، مصطفی کیشانی روز سه‌شنبه در نشست کارگروه تخصصی اشتغال و حرفه‌آموزی زندان‌های استان افزود: اشتغال مددجویان با همکاری کارآفرینان و در سه سطح اشتغال کارگاهی، اعزام به کار و نشسته حاصل شده است.

وی با تاکید بر اینکه اشتغال زندانیان باید مولد و منجر به درآمد زایی آن‌ها شود، بیان کرد: برای توسعه و تقویت اشتغال مددجویان نیز به‌زودی کارگاه بسته بندی و خیاطی در اندرزگاه نسوان زندان بندرعباس و زندان میناب راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل زندان‌های هرمزگان خواستار ایجاد فضای مناسب برای اشتغال مددجویان در زندان‌ها شد و اظهار کرد: باید به سمت تولید محصولات بازار پسند رفت و بازاریابی مناسبی نیز برای فروش محصولات زندانیان انجام شود.

کیشانی ادامه داد: آموزش مهارت‌های شغلی به مددجویان، شروعی برای اشتغال آن‌ها است که باید این مهم نیز در زندان‌ها جدی گرفته شود.

وی به آمار حرفه آموزی مددجویان در زندان‌ها نیز اشاره کرد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۴۸ دوره فنی و حرفه‌ای در زندان‌ها برگزار شده که بیش از ۲ هزار نفر از مددجویان در این آموزش‌ها شرکت کرده‌اند.

 

طبق اعلام اداره‌کل زندان‌های هرمزگان، این استان سال گذشته با همکاری و تعامل با مراجع قضایی و همچنین کارفرآینان، جز پنج استان برتر کشور در زمینه اشتغال زندانیان بود.

  • منبع خبر : ایرنا